محله بندي و کیفیت ان
محله بندي و کیفیت ان
ساعت | بازدید : 715 | | ( نظرات )

محله فضايي است که تقسيمات کالبدي يک سکونتگاه در آن معنا مي يابد ، اين مقياس از فضا در ادبيات شناخت شهر يا روستا داراي مفاهيم و تعاريف بسياري است ، تعيين حدود يک محله ، گاهاً بر اساس ملاحظات عرفي ـ اجتماعي بوده و در نظريات معاصر شهرسازي از منظر وجود خدماتي مانند مهدکودک يا مدرسه راهنمايي يا وجود لبه هاي کالبدي مهم مانند مسيل و راههاي ارتباطي اصلي معنا مي يابد . روستاي پاجی داراي 2 محله است ، اين محلات که با نام هاي (( بالا محله )) و (( پايين محله )) شناخته مي شود بر اساس ملاحظات عرفي ـ اجتماعي و لبه هاي کالبدي مهم تقسيم گرديده اند .

فرم روستا

شكل كلي بافت اين روستا به صورت(واي) كه تراكم بافت درپایه آن بيشتر از 2 بال دیگراست . شايد از مهم‌ترين عوامل در تعيين شكل و فرم كلي بافت يك منطقه جغرافياي آن و شكل زمين و پستي و بلندي و جهت شيب و خطوط توپوگرافيك آن است. چراكه جهت حمل و نقل و رفت‌ و آمد آسانتر مسيرها و معابر موازي با خطوط توپوگرافي زمين شكل مي‌گيرند و توسعه و شكل‌گيري بناها نيز در اطراف مسيرها و معابر ادامه پيدا مي‌كند  .




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرزمین یاسهای سپید و آدرس pajema.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.